Veggibiffar!

Efter nyår fick jag för mej att ha 2 vegitariska veckor! Ibland får jag för mej lite sånt;)
Dessa biffar exprementerade jag fram en dag! smaskens.... :)


Kikärtor ska ligga i blöt typ 2h.. Sedan kokade jag mina ca 20-30 min!

Sedan fräste jag ca 2 lök, 1 stor paprika och 3 vitlöksklyftor i olivolja!

Ser inte så aptitligt ut;)

Sedan mixar man allt sammans i en MATBEREDARE (Jag försökte i min mixer först, men den var fr svag för att mosa kikärtorna! haha)
Ha även i 2 rivna morötter, salt, peppar, grönsaksbuljong om så önskas och andra kryddor efter humör.. Jag har paprikakrydda i typ ALLT så hade det även i detta.. (svamp är ett tipps att ha i om man vill)
Mixa till en "smet"

Sedan är det bara att börja rulla! (det är väldigt kladdigt!!)
Stek dem sedan i olivolja.


Fick ingen bid på dem när de var färdigstekta..
men jag skulle tipsa om att ha nån sås till.. Det blir lite torrs annars:)
Vi hade en kall sås till gjord på blandannat fetaost!

Enjoy! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0