Det här med bostadsbristen!

Jag kan ibland få spel på det här med bostadsbristen!!
Hur de olika bostadsbolagen prioriterar osv! Det jag kan bli mest arg på är de "hemliga köerna"!!

Jag har ju ett första handskontrakt som jag haft sedan febriari 08! Och jag har sökt allt i min väg sedan ungefär 2009! Om jag fått ett enda napp??! NEJ!

Jag söker på omflyttning inom samma bolag, jag söker lägenheter jag inte har råd med, jag söker lägenheter som är för små! jag söker ALLT, allt som inte ligger här jag bor nu!

Nu har ja tappat tålamådet, och har därför lagt ut en annons på blocket! Det har alltså gått så långt att jag är villig att ge upp mitt förstahandskontrakt! För det är mest andra hand med HUTLÖSA hyror som ligger på blocket!

3 napp på 2 dagar!

Lägh 1, Hisingen... 4rok bottenplan på en villa, finns bastu o gillestuga! Helt ok.. ka tänka mej villa men Hisingen? Men 9500???!!! Och dessutom inget BRA område på hisingen.. så NEJ!

Lägh 2, Sävedalen.... Också villa, bottenplan, 4rok! denna på 8500:- men det finns ungefär NOLL förbindelser och man behöver ett dyrare månadskort??! så nejtack!

Lägh 3, VINNARE! 2rok 62kvm! VASASTADEN!! månadshyra på 7500:- dyrt, men får ju liksom gå!
Ringer, och personen som hyr ut den ställer lite frågor.. vad vi gör, vart vi kommer från, hur länge vi haft nuvarande lägh! VIsning ikväll 20.15! GRYMT tänker jag... lägger på....
3 min senare! RING RING!! jag svarar, det är uthyraren igen som glömt att nämna den lilla detaljen att de begär deposition på 3 måadshyror! TRE MÅNADSHYROR!! dvs 22500:- jo men visst....
Där sket sej det igen!!


Nu är jag tillbaka på ruta noll igen, och söker allt i min väg på boplats, bostadsbolaget osv osv....

SUCK!

Har någon ett tips på lägh så tackar jag o tar emot!

Inatt hade grannarna under fest igen! 3 ggr på 7 dagar! jag får panik!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0