min nya hobby - lyssna på rättegång!

Att lyssna på rättegång är sjukt intressant! Kanske skulle sattsat på advokat ist?!
Dock var det målet som jag och Johanna var på idag inte så värst stort..
En kvinna som misshandlat en taxichaufför. dvs våld mot tjänsteman!
Historien drog verkligen åt två olika håll då den åtalade nekade till brott..
Dock tror nog både jag och johanna att kvinnan är skyldig.
Frågan är bara om det blir samhällstjänst el 1mån fängelse.
Det svaret får vi om en vecka.. (om vi tar reda på svaret dvs)

Varför jag var på rättegång?
Johanna pluggar jornalistik, och de hade som uppgift att skriva en artikel om ett mål i en rättegång?!
Och jag tycker sånt är så intressant så jag hakade mer än frivilligt på..

Intressantare än så var det inte ;)


Blev en sen lunch efter också :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0